تحقیق پودمان عمران کار و فناوری نهم آشنایی با برج میلاد

متن تحقیق در زیر است

در حین استفاده 5 صلوات برای ما بفرستید.

برج میلاد

این برج با 435 متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با 553 متر ارتفاع، برج مسکو با 533 متر ارتفاع و برج شانگهای چین با 500 متر ارتفاع در مکان چهارم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد. این برج از پنج قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)،‌ بدنه اصلی برج، سازه رأس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در برج‌های مخابراتی دنیاست.

تحقیق کاروفناوری نهم

مشخصات قسمت‌های مختلف برج:

قسمت اول، شامل پی و سازه انتقالی است  پی برج یک پی گسترده دایره‌ای شکل به قطر 66 متر و ضخامت متوسط 4 متر است و در محیط آن کابل‌های پس‌کشیدگی، کار گذاشته شده است.سازه انتقالی به ارتفاع 15 متر شکلی شبیه به هرم ناقص دارد و شامل یک هسته مرکزی توپر و 8 دیوار مایل پشت بنددار است.

قسمت دوم ساختمان پای برج است که 6 طبقه دارد این ساختمان به طور عمده شامل فضاهای تاسیساتی، اداری، خدماتی، هنری، ‌تفریحی و مراکز خرید است و مساحت طبقات آن در مجموع به حدود 15000 متر مربع می‌رسد.

قسمت سوم، بدنه اصلی برج است که سازه‌ای از جنس بتن مسلح دارد شکل کلی آن عبارت است از یک هشت ضعلی مرکزی به همراه تعدادی دیوار داخلی و چهار باله ذوزنقه‌ای شکل که به آن متصل می‌شود. بزرگ‌ترین قطر بدنه  28 متر است که با افزایش ارتفاع به تدریج کاهش می‌یابد و در تراز 240 متر، به حدود 17 متر می‌رسد و تا تراز 302 متر امتداد می‌یابد. در ضمن ضخامت دیوارها هم متغیر است و با افزایش ارتفاع، ‌کاهش می‌یابد.

فناوری ساخت برجهای بلند در دنیا عمر زیادی ندارد برجهای بلند از این جهت اهمیت زیادی دارند كه برای چندین منظور مورد استفاده قرار می گیرند ، از طرفی برای انجام یك طرح بزرگ چند منظوره طبعاً باید توان فنی و مهندسی در زمینه های مختلف در كشور موجود باشد . همچنین باید شرایطی فراهم كرد كه همه بتوانند در كنار هم و با برنامه ریزی كار كنند . وقتی كشوری فناوری موشكی دارد یعنی كه مهندسی های مكانیك ، هواو فضا ، شیمی ، متالوژی ، كامپیوتر وبرق ومخابرات پیشرفته ای دارد و مهمتر اینكه میتوانداین فناوری هارا در كنار هم قراردهد و محصول نهایی تولید كند .

برج هم چنین چیزی است . برای ساختن یك برج ، باید توان مهندسی عمران و سازه ، مهندسی معماری ،‌ مهندسی مكانیك ، برق ، مخابرات و همچنین قدرت تولید و كنترل ساخت قطعات ، تاسیسات و ..... وجود داشته باشد و البته شرایطی كه این فناوری ها بتواند كنار هم كاركنند .

برج و ساختمان راس آن :

این برج چند منظوره با هدف ساختن سازه ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهرتهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است . 

تحقیق کاروفناوری نهم

برج مخابراتی ـ تلویزیونی میلاد همچنین نماد اقتدار و عزم ملی ملت مسلمان ایران و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تاسیس موزه انقلاب اسلامی نیز عاملی است كه می‌تواند برای اشاعه فرهنگ ملی تأثیر به سزایی داشته باشد وجود این بخش در كنار سایر اجزا مجموعه قداست و ویـژگی جهت دهنده‌ای داشته باشد . هدف اصلی مركز ارتباطات بین المللی تهران ، فراهم سازی تسهیلات به منظور توسعه و ساماندهی ارتباطات و همكاری ‌های بین المللی در جهت شكوفایی اقتصاد كشور و آزاد سازی اقتصاد كشور از صادرات تك محصولی است .

مجموعه مركز تجارت بین المللی ، مركز جشنواره ها و همایش‌ها و هتل به عنوان یك مجموعه كامل در كنار برج مخابراتی تهران از مزیت نسبی به وجود آمده ، بهره خواهند داشت. هر چند هر یك از فعالیت‌های مركز می‌توانند اهداف مستقلی را تعقیب كنند اما در مجموع این اهداف از سویی در راستای هدف اصلی و برای تحقق آن به كار گرفته می‌شوند به همین لحاظ ابتداء اهداف اصلی هر یك از فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس سایر اهداف آن مورد توجه قرار می‌گیرد .

كاركردهای عمده این برج به شرح زیر است.

- ایجاد و گسترش شبكه دسترسی بدون سیم به اطلاعات Wireless Access Network

- زیرساخت مناسب برای سیستم های جدید تلویزیونی دیجیتال MVDS , DVB)

- بهینه سازی پوشش رادیو تلویزیونی FM,UHF,VHF)

- گسترش و بهینه سازی پوشش شبكه های بی سیم و پی جو .

- ایجاد جاذبه گردشگری و بهره مندی از فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی (رستوران گردان، سكوی دید ، گالری هنری ، گنبد آسمان ، موزه انقلاب اسلامی) 

هتل پنج ستاره بین المللی:

هتل پنج ستارة مركز چند منظوره ارتباطات بین المللی تهران برای پذیرایی بازرگانان و سیاحت كنندگان داخلی و خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است .

ساخت چنین بنایی با دارا بودن زمینه‌های معماری كم نظیر ایران و بهره مندی از فن آوری موجود می‌‌تواند ضمن نشان دادن توان فنی، صنعتی معماری متخصصان داخلی گویای پیشرفت ملی در عرصه رفاهی نیز باشد .  

مركز ارتباطات بین المللی تهران (مجموعه یادمان) : 

 این مجموعه از چهار طرف به چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه های رسالت ، شیخ فضل الله نوری ، شهید همت و بزرگراه شهید چمران متصل است . همچنین پیش بینی یك خط اختصاصی از یكی از ایستگاه‏های مترو و تدارك امكانات حمل ونقل هوایی برای ارتباط سریع با فرودگاه پیش بینی شده است . این مرکز شامل موارد زیر است

مركز جشنوار ه ‏‏ها و همایش های بین المللی: 

مركز فن آوری اطلاعات و ارتباطات :  

 

تحقیق کاروفناوری نهم

منبع:کاروفناوری کلاله

سکوی نهم:www.sakoye9.lxb.ir

دانلود ورقزن فصل 3 عربی نهم به همراه پاسخ تمرین های این درس

جهت دریافت فایل روی تصویر زیر کلیک کنید:(ترجمه متون و پاسخ تمرینات همراه با کتاب گویا)

منبع:azarpayam.blogsky.com

کتاب گویای عربی نهم

در زیر میتوانید فایل های صوتی عربی نهم را دانلود کنید.

 

فایل های صوتی کتاب گویای عربی نهم                                                                                                                                                                                                          

      جلد وفهرست کتاب                                                        درس ششم

       درس اول                                                                      درس هفتم

      درس دوم                                                                     درس هشتم  

     درس سوم                                                                       درس نهم            

     درس چهارم                                                                     درس دهم

       درس پنجم                                                                      المعجم

 

ترجمه متن درس های عربی نهم

/ /
 
 
 
دانلود فایل ( 2بار کلیک کنید)
 
سازنده
 
کپی بدون ذکر منبع حرام است
محل درج کد تصاویر
 
 
راهنمای نصب
فایل ها به صورت پی دی اف اند و پس از دانلود باز میشوند.
 

پاسخ کاربرگه های 4 تا 9 اجتماعی نهم

/ /

در ادامه مطالب پاسخ کاربرگه های 4 تا 9 مطالعات اجتماعی نهم آورده شده است.

مطالب تصویری اند و نیازی به دانلود ندارند.

در حین استفاده از مطالب برای ما 5 صلوات بفرستید.

استفاده از مطلب در سایت یا وبلاگ بدون ذکر منبع غیر قانونی است و شرعا حرام است و ما هیچ رضایتی نداریم.

جهت استفاده به ادامه مطالب بروید.